27 augusti 2011

27/811

Hallå!

Kan börja med att säga att i tordags vart lilleman hela 9 månader, det är helt sjukt så tiden går fort! :)

Dom senaste 3 dagarna har han dock varit sjuk, hög feber, kräkningar, hosta och verkar må allmänt dåligt, stackarn! Så i morse åkte vi in på akuten efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen. Han har en infektion i luftvägarna, och dom trodde det skulle gå över på några dagar, men det kunde lika gärna fortsätta sa hon, så då äre bara att åka in igen.
Vi fick även väga honom, sist han vägdes vad på BOEL-testen när han var 6 1/2 månader, då vägde han prick 10 kg, och idag, 3 månader senare väger han 10,5 kg. Hur går det ihop?! Fattar faktist inte... Nog för han rör sig mycket nu, men lite måste han väl gå upp ändå?!

Annars så var jag och käraste Emma på bio igår, såg Jag saknar dig, kan faktist säga att det är lätt en av dom bästa filmer jag sett! Den är ju baserad på en verklig händelse, så den var rikigt tragisk, men bra! Tycker det var lite roligt att till och med killen som satt brevid mig grät. Jag och Emma är nog för kall för att gråta på allmän plats ;)

Ikväll blire inte så mycket, ska bara ta hand om sjuklingen. Köpte filmen, Hur många lingon finns det i världen?, igår, så man kanske skulle mysa ner sig i soffan och se den. :)

Puss.

Lillprinsen, två minuter gammal. <3

1 kommentar:

  1. Haha kall vet jag inte... är rätt känslig men det var något som saknades för att jag skulle grina men klart att det var tragiskt... :P

    Kramen

    SvaraRadera