27 maj 2012

27/5-12

Tjabba.
Dags för lite uppdatering kanske?! Har tänkt att skriva ett bra tag nu, har faktiskt skrivit 5 inlägg, men när jag väl skrivit klart har jag känt, näe, detta är inge vettigt, så...

Har inte hänt nåt speciellt sen sist. Folke är färdig inskolad på dagis, så på tisdag går han sin första riktiga dag :) Och då hade jag tänkt ta och städa bilen, fick en pik idag om att den faktiskt inte är så fräsch invändigt ;)
Annars så ska vi och besikta den på onsdag, dock tror jag inte den går igenom...

Idag har lilleman varit med sin pappa från 08-15, då hann jag ta tag i städningen. Var riktig kaos här hemma, har varit rätt så lat på slutet. Har varit mycket roligare att vara ute och leka i det fina vädret än att ta tag i allt här inne.
Hämtade honom vid 15, hem och bytte kläder, sedan vidare till stan för middag med mor och bror på Eurasia. Var mycket folk, så tog länge innan vi fick maten, men när vi väl fick in den så var den grymt god! Dock vart det lite stressigt på slutet för Folke ville helst av allt bara springa runt, och det stressade mig ofantligt mycket, så jag åt, sen begav vi oss hem.
Väl hemma blev det på med pyjamas och hopp i säng. Dock fick jag nyss gå och byta i sängen åt honom eftersom han kräktes, tror det blev för mycket mat för honom. Men nu sover han gott efter en lång dag :)

Igår var jag och red Laday, och herregud så hon testade mig... Ska ta ett ordentligt snack med en av tjejerna som är och rider hos oss tror jag... Hon ringlade som en orm i skritten och var väldigt bäg, skulle inte gå si, skulle inte göra så. Vart mycket galopp, så stumpan var nöjd när vi kom hem igen. Även jag var nöjd, efter mycket bråk och snurrande så vart det en väldigt fin tur trots allt :) Sedan for jag och pappa ut och provade nya vagnen med Frulle, det var en vääääldigt het gubbe, men gick fint ändå :)

Medan jag var och red så var Folke med mormor i Högbränna, och fick vara ute och dola på heeela förmiddagen, han var väldigt nöjd och somnade direkt i bilen :)

Nu ska jag se big brother och vänta på min älskling som snart kommer :] <3



<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar