19 december 2011

19/12-11

Goddagens!

Vilken helg det har varit, kaos hela tiden har det känts som!

I lördags skulle vi iväg på dop, så jag väckte upp lilleman vid 9 tiden så han skulle få piggna till, så jag hoppade in i duschen. Han satt bara på samma ställe och var inte alls nån fart på, då hade han feber. Ringde hans far och frågade om jag kunde skjutsa dit Folke, for dit, vart tvungen att fara och köpa massa grejor så det fanns hemma där. Jäkta, jäkta, kom iaf in i kyrkan 10 min försent, smått pinsamt kan man ju säga! Vart gofika efter och surrade med Emma och myste med Levis som inte verkar vara rädd för mig längre :)

Väl hemma så vart det som små kaos igen, om det inte bara var i mitt huvud, jag vet inte. Var iaf duktig och tog tag i att röja upp här hemma.

På söndag hade jag och Rebecka bestämt att vi skulle ut en sväng på hästarna. Var där i tid för en gångs skull. Ridningen gick väl sådär, vi hade vääääldigt taggade hästar, men dom fick plumsa i snön så allt gick fint :)
Åkte sedan vidare till mor och Ludde och sen vidare till Vitvattnet, där hade jag en enormt slö liten son. Han brann och reagerade knappt på att jag kom dit ens. Ringde 1177 och sedan blev det ett besök på Ålidhemsvårdcentral. Det var bara ett pucko som jobba där och vi vart hemskickade utan att få veta nåt.

Var hemma vid 16 tiden. Folke fick lägga sig i soffan och var rätt borta, kollade tempen som då var 41,1, det blev ett besök på akuten och vi åkte ambulans in. Han fick både avledon och ipren som inte rikigt tog. Men vi fick fara hem efter ca 1 timme. Är en virusinfektion som skulle gå över om 5-7 dagar.

Kvällen avslutades faktist på ett väldigt bra vis iaf, måste jag säga! :] <3

Natten har varit lång och rätt så jobbig måste jag erkänna, Folke har varit rätt så missnöjd.
Hoppas att det blir en bättre natt i natt.

Nu är han då pigg och glad, men han knarkar för fullt för att hålla febern nere. Vi ska snart ut och gå så han får sova en stund.

Kommer bli en mycket trevlig vecka trots att lilleman är sjuk, tackvare världens finaste :]



Lilla teaterapan :)


2 kommentarer:

  1. Mormors lill pajas :)Jag längtar till julafton så jag får mysa med finFolke :)

    SvaraRadera
  2. huvva va jobbigt :( verka ha varit en helstressig helg för dig. hoppas på att få träffas och umgås en heldag snart! kramar i massor!

    SvaraRadera